A avea sau a nu avea un sistem de evaluare in management ?

scris de Mihaela Scarlat, Executive Researcher, Advice Human Resources, 3 martie, 2009

 

Implementarea unui sistem de management al performantei este adesea amanata sau ocolita din cauza sentimentului de insatisfactie cand se constata ca rezultatele nu sunt cele asteptate.

Riscul acestei amanari il reprezinta convingerea ca masurarea este optionala tocmai pentru ca lucrurile isi pot urma traseul normal si fara masuratori. Totusi, evaluarea eficientei este necesara pentru a regla comportamente – atat individual, cat si organizational.
 
Ce este managementul performantei ?

Managementul performantei este procedura de evaluare a evolutiei unei organizatii in acord cu un obiectiv dezirabil prestablit. Procedura implica masurare, analiza avand drept scop optimizarea resurselor interne. Optimizarea deriva si din conexiunea care se stabileste intre oamenii din organizatie, intre scheme si metodologii. Este vital pentru o companie sa aiba un management al performantei eficient. Acest lucru debuteaza cu procesul de recrutare si selectie desfasurat obiectiv si continuu in raport cu planul de integrare, retentie si evaluare a performantei angajatilor.

Conceptul de management al performantei include si aspecte ce tin de evaluarea performantei angajatilor din organizatie. Masurarea si evaluarea eficientei organizationale reprezinta uneori operatii dificile atunci cand este vorba de transpunerea lor in practica. Masuratorile obiective sunt cele mai utile pentru aprecirea eficientei organizationale. Criterii cum ar fi fluctuatia personalului, absenteismul, volumul vanzarilor, cota de piata, recuperarea investitiilor sunt in masura sa ofere o viziune analitica dar si sintetica asupra eficientei unei organizatii.

Cu toate ca sunt pe cat se poate de obiective, nici aceste criterii nu sunt ferite de erori. Sa luam urmatorul exemplu: masurarea absenteismului poate fi ingreunata de faptul ca absenta poate fi voluntara sau involuntara. Sau, ne putem gandi ca succesul vanzarilor este dependent atat de abilitatile individuale cat si de factorii de mediu, ceea ce afecteaza increderea in asemenea masuratori.

Cum se masoara performanta ?

De cele mai multe ori, se recurge la completarea acestor masuratori obiective cu cele subiective. Cele mai folosite metode sunt: observatia, scalele de evaluare, chestionarele de autoraportare sau feedback-ul 360 de grade. Pentru a fi mai obiective, este necesar sa fie alese in functie de obiectivul urmarit si  corelate pentru a se ajunge la rezultate pertinente.

Masurarea eficientei organizationale poate varia ca timp in functie de specificul organizatiei : ore sau ani. Dezavantajul distantelor prea mari de timp il reprezinta falsificarea comportamentului angajatilor.  Astfel, cei care sunt evaluati isi ajusteaza comportamentul fata de sarcina, doar pe o perioada determinata de timp, pana cand programul de evaluare se finalizeaza.

Dupa finalizarea evaluarii, rezultatele starii actuale a angajatilor sunt comparate cu anumite standarde minime si maxime de eficienta, eficienta organizatii din care fac parte cu eficienta altei organizatii din cadrul aceluiasi domeniu de activitate. Rezultatele obtinute in urma procesului evaluativ nu au o valoare in sine, ci numai daca sunt raportate la alte rezultate, prin compararea nivelurilor anterioare ale eficientei cu nivelurile actuale ale acesteia (rate de crestere, dezvoltare).

Avantajele evaluarii angajatilor

Beneficii ale acestui sistem exista si ele pot fi constientizate de catre management, de catre angajati si, respectiv, clienti. Prin implementarea acestui sistem se va crea un cadru structurat pentru identificarea nevoilor de consolidare a abilitatilor necesare rezolvarii cu succes a sarcinilor de serviciu, se va stabili un plan de ascensiune in cariera care va fi monitorizat. Se va incuraja deci, identificarea nevoilor de training si sustinerea programelor care sa vina in sprijinul formarii angajatilor.

Evaluarea incurajeaza oferirea de feedback angajatilor asupra performantei lor. Astfel, motivarea si devotamentul fata de organizatie creste. Mai mult decat atat, prin implementarea unui sistem de evaluare, acest proces se va obiectiva, uniformiza, devenind un instrument transparent pentru recompensarea corecta a angajatilor.

Aproape nimic nu motiveaza mai mult angajatul decat constientizarea utilitatii activitatii prestate si faptul ca la sfarsitul acesteia, meritele vor fi recunoscute si rasplatite.

Un management al performantei activ poate duce la atingerea unor abilitati manageriale ce pot fi dezvoltate in acelasi timp cu atitudinile mentale, deprinderile interpersonale si comportamentele. Acesta este scopul principal al managementului performantei: el ajuta la mentinerea si conservarea indivizilor ca simbol al capitalului uman in organizatii. Felul in care echipa de management isi ,,trateaza” angajatii se rasfrange asupra modului in care angajatii trateaza la randul lor clentii. Astfel ca, imbunatatirea productivitatii si a modului de servire va mari cu siguranta portofoliul de clienti.

 

 

 

News

Communication and PR Manager
World Vision is a global Christian relief, development and advocacy organisation dedicated to working with children, families and communities to overcome poverty and injustice.
Commercial Director, Mattresses & Pillows
9/5/2017 - World-class producer of cellular foams and industrial polymers. The group was formed over 60 years ago as British Vita and now operates internationally supplying a vast range of materials for applications including transportation, general industry, construction, furniture & bedding and packaging.

Newsletter

Subscribe for up-to-date newsletters you would like to receive on a regular basis.

türk porno,Porno izle, sikiş izle,sex izle porno izle,porno izle bedava porno

"));