De la sefi pentru angajati - stimulente pe tava

O terasa pe acoperis, un club la subsol si o sedinta de masaj sau cosmetica in pauza de pranz: toate acestea nu mai sunt considerate doar visele nebune ale unui angajat excentric, ci cateva dintre privilegiile pe care le ofera unele firme salariatilor.

Angajatorii sunt din ce in ce mai generosi, iar angajatii vor mai mult si mai mult. E un fel de a recunoaste in sfarsit ca oamenii nu muncesc doar pentru bani. Pentru fiecare motivatiile sunt foarte diverse: de la recunoastere sociala la prestigiu, nevoia de socializare sau de autorealizare, spune Stefania Netcu, senior adviser la compania de resurse umane Advice HR. De aceea pachetul salarial e din ce in ce mai incapator: daca nu o vacanta in Franta, macar una la Predeal sau un abonament la fitness si cosmetica.

Foarte deschise la aceasta practica a beneficiilor par companiile pentru care rutina e un adevarat dusman. Agentiile de publicitate, de exemplu, sunt foarte generoase cu angajatii lor. Pun la dispozitie frigidere cu bere, terase proprii sau abonamente la saloanele de cosmetica. Directorul de marketing al salonului de cosmetica El Studio Style, de pilda, recunoaste ca majoritatea clientilor vin la recomandarea firmei la care lucreaza, dar si datorita unui program de oferte speciale, de exemplu pentru presa. Un caz aparte e cel al unei companii de telecomunicatii care a "investit" in relaxarea directorului de marketing si i-a platit abonamentul la masaj.

La Leo Burnett, departamentul de creatie se muta vara pe terasa proprie. Acolo se tin sedintele, acolo mai stau angajatii la un pahar de vorba dupa program. "Ideea e sa fie lumea mai relaxata si asta se si intampla", spune L.D., de la departamentul de creatie.

Si alte agentii s-au gandit sa ia exemplul Semiramidei si au amenajat gradini: Lowe & Partners pe acoperisul sediului de 5 etaje, iar Graffiti BBDO a ales o vila cu gradina in Cotroceni.

Despre sediul BBDO, Sorin Psatta, director de strategie si cercetare, spune ca e mult mai cunoscut drept "casa aia cu o barca in curte". Barca este una adevarata, a plutit pe Dambovita, iar acum "gazduieste" sedinte la bord. Pe langa asta curtea agentiei beneficiaza de un foisor acoperit si de mese din lemn masiv de sub visini.

De cativa ani buni, in fiecare joi seara, in gradina are loc Happy Hour, cand se petrece, de obicei "pana la ultimul client", in compania berii, a snacks-urilor si a colegilor.

Tot aici au avut loc si cateva petreceri tematice cu invitati si din randul clientilor agentiei: "s-au fumat narghilele pe muzica orientala, s-au castigat sume fabuloase la cazinouri de mucava ori s-au rupt mai multe perechi de opinci cu ciucurei alaturi de Zorba. Mai un dans ori karaoke, mai un ping-pong, mai o barfa", povesteste Psatta. Agentiile de publicitate din trustul Interpublic Group isi au sediul intr-un bloc din zona Unirii, pe acoperisul caruia a "crescut" o terasa cu arbusti, mese si proiector.

Nora Ionita spune ca terasa a contat foarte mult atunci cand s-a angajat in trust, la agentia Lowe&Partners. "E un loc numai bun de mancat, de "tipat" (la telefon) si de impresionat clientii", spune Nora. La inaltimea etajului cinci se proiecteaza filme, spoturi, se sarbatoresc zilele de nastere ale angajatilor si tot aici se tin discutiile mai aprinse pe care nu vrei sa le auda toata firma.

Si managerul unei firme de arhitectura (Arhitectural) s-a gandit sa contruiasca un spatiu special pentru angajatii sai. Nu e nici terasa, nici cafenea, e chiar un club la subsolul firmei, ca si legendarul Club A din Bucuresti. Diferenta e ca aici se pastreaza discretia si au acces numai prieteni si apropiati din breasla. E un ambient fara mari pretentii, dar decorat cu tablouri ale unor artisti din avangarda. "Aici se organizeaza zile de nastere si se fac intalniri cu furnizorii", spune directoarea Silvia Pintea. In timp ce unii angajatori se straduiesc sa isi pastreze angajatii creand un mediu de lucru cat mai placut, cu adevarate gradini ale Semiramidei, altii merg si mai departe si ii trimit la dans. Pentru ca dupa aceea cu totii muncesc mai cu spor, spun specialistii in resurse umane.

Scoala de dans Dance Club a fost solicitata de numeroase firme pentru a organiza demonstratii sau miniconcursuri de dans, dar "in general firmele sunt interesate de cursurile noastre si achita partial sau integral contravaloarea acestora", spun reprezentantii clubului. Tariful lunar este de 50 RON (14 euro) de persoana, cu discounturi pentru grupurile mai mari. Cursuri au solicitat de pilda o agentie de turism, dar si Administratia Domeniului Public Bucuresti.

Pe de alta parte, din ce in ce mai multi sefi au aflat ca sportul relaxeaza si astfel incurajeaza practicarea lui fie inainte, fie dupa o activitate intelectuala sau intr-o pauza. Iar aria de activitate a firmei nu mai conteaza cand e vorba de beneficii in acest domeniu. Unele firme au propriile sali de sport, ca in cazul ISDC, un furnizor romano-olandez de servicii pentru industria IT, iar angajatii companiei de telefonie mobila Orange beneficiaza de abonamente la sali de fitness in centrele unor hoteluri de lux din Capitala. De obicei angajatii se duc in grupuri de prieteni, o data sau de doua ori pe saptamana, iar o data pe trimestru au loc activitati speciale pentru angajati, cum ar fi Orange Sports Day - o zi intreaga destinata competitiilor sportive intre angajatii companiei.

La Synevo, divizia de laborator a Medicover, beneficiul pe care angajatorii l-au pus la dispozitia salariatilor este o minivacanta la munte. Mai precis firma a inchiriat o cabana cu sase camere la Predeal special pentru angajatii sucursalelor Synevo din Bucuresti si din tara. Aceasta "facilitate" a fost pusa in practica acum doi ani, la putin timp dupa ce Cristian Ciobanu s-a angajat aici ca biochimist. In principiu fiecare angajat poate merge la Predeal o data sau de doua ori pe an. "Eu am fost o singura data, cu prietena mea - nu pentru ca nu am avut voie de mai multe ori, ci pentru ca timpul nu mi-a permis. Cabana are tot ce-i trebuie: bai pentru fiecare camera, bucatarie bine utilata, televizoare etc. Practic, cazarea este asigurata de catre companie, eu nu trebuie decat sa ma aprovizionez cu mancare si sa imi platesc drumul dus-intors", spune Cristian.

Colegii "mai vechi" spun ca inainte firma le punea la dispozitie abonamente la sali de fitness, inot sau alte sporturi, facilitate care, dupa cum marturiseste el, nu i-ar fi displacut.

Tot o vacanta i s-a oferit pe tava unei angajate a companiei Siemens, mai precis o "saptamana de miere" la Biarritz.

A fost o surpriza oferita de catre unul din delegatii francezi ai companiei, desi acest gen de cadouri nu intra in politica firmei, motivatiile constand de obicei in evenimente anuale. Mireasa a fost, desigur, incantata de cadou si spune ca a petrecut o vacanta de vis. Alte beneficii posibile, adauga adviserul in resurse umane, constau in suportarea cheltuielilor cu vestimentatia, machiajul sau accesoriile (mai ales in industria hoteliera, aviatie, vanzari, consultanta). Firma te poate chiar ajuta sa iti gasesti echilibrul psihic sau sa adopti un copil. In primul caz beneficiul se numeste "asistenta in dezvoltarea personala" si ti se pune la dispozitie un psiholog (in special pentru cei care lucreaza in conditii dificile), sub presiunea timpului, fiind un serviciu obisnuit in tarile occidentale, mai ales cand viata profesionala o acapareaza pe cea personala, explica Netcu. Dar poate cel mai inedit mod in care te poate ajuta compania e asistenta in adoptia de copii (atat juridic, cat si financiar). Ramane un beneficiu rar, mai ales ca nu e tocmai in interesul firmei ca angajatul sa isi ia o alta slujba full time, aceea de parinte.

Toate aceste avantaje pot cantari insa foarte putin daca angajatul simte ca ii lipseste ceva mai important, ca posibilitatea avansarii sau a maririi de salariu. Asa ca "daca poti face un angajat fericit oferindu-i un scaun confortabil de 800 de dolari, ce mai conteaza 800 de dolari!?", dupa cum spunea James R. Uffelman, un om de afaceri american.

 

 


News

Communication and PR Manager
World Vision is a global Christian relief, development and advocacy organisation dedicated to working with children, families and communities to overcome poverty and injustice.
Commercial Director, Mattresses & Pillows
9/5/2017 - World-class producer of cellular foams and industrial polymers. The group was formed over 60 years ago as British Vita and now operates internationally supplying a vast range of materials for applications including transportation, general industry, construction, furniture & bedding and packaging.

Newsletter

Subscribe for up-to-date newsletters you would like to receive on a regular basis.

türk porno,Porno izle, sikiş izle,sex izle porno izle,porno izle bedava porno

"));