Vrei sa te angajezi? Tweet me!

Autor: Rudolf Fedorovici, Consultant Advice Resurse Umane , august 2009, aparut in NewsChannel

Siturile sociale (Social Media) au devenit extrem de populare tocmai pentru ca ofera ceea ce reprezinta esenta Internetului: socializare. Sunt in mod simplu, comod, informal de comunicare sociala. Vorbesti cand vrei, daca vrei, cum vrei, despre ce vrei si cu cine vrei fara efort si fara majoritatea constrangerilor comunicarii clasice.

Comunicarea este esenta si fundamentul siturilor sociale. Orice utilizator de internet cu un minim de abilitati isi poate contrui o identitate. Mesajul pe care il transmite, care poate fi extrem de variat, ajunge imediat la un numar foarte mare de receptori. Posibilitatile sunt literalmente enorme si depasesc detasat orice mediu de comunicare care a existat pana la aparitia Internetului.
Varietatea mesajelor care pot fi generate si emise este atat de complexa incat nu cred ca poate fi epuizata aici. Daca ar fi sa le analizam pe fiecare dintre cele mai utilizate trei situri, am constata ca fiecare dintre acestea ofera utilizatorului o lista foarte complexa de tipuri de informatie care poate fi generata si transmisa: profil personal, profil profesional, interese personale si profesionale, anunturi referitoare la cele mai variate teme, postare de fotografii sau imagini filmate, jurnale online, intrebari si raspunsuri online, discutii si forumuri.

Toate acestea, in final, formeaza nu doar identitate online ci, mai mult, un duplicat al personalitatii utilizatorului. Acolo, online, este o imagine – mai mult sau mai putin cenzurata – a propriei personalitati. Mai mult chiar, toate acestea beneficiaza de o vizibilitate extrem de mare. Un profil este vazut de cateva sute, poate mii sau zeci de mii de utilizatori. Dar potentialul se ridica, cel putin teoretic, la cateva sute de milioane.

In acest context, utilitatea siturilor sociale a fost imediat gasita si chiar dezvoltata de doua categorii de utilizatori: advertiserii si recrutorii.

Orice forma de socializare reprezinta un instrument extrem de folositor de recrutare pentru ca ii permite recrutorului sa atinga un numar foarte mare de candidati. Daca informatiile gasite despre acestia mai au si o componenta profesionala, munca recrutorului devine mult mai usoara si rezultatele sunt mult mai facil de obtinut. Mai mult, studiile arata clar (daca mai era cazul) ca multi dintre utilizatorii siturilor de socializare le folosesc pe acestea in mod special pentru scopuri legate de cautarea unui loc de munca. Un studiu realizat in 2008 de catre Bernard Hodes Group (unul dintre liderii mondiali specializati in servicii de comunicare cu aplicabilitate in sfera HR) arata ca 51% din utilizatorii siturilor sociale folosesc aceste conturi pentru a-si crea un profil care sa ilustreze experienta profesionala. Aproape 50% discuta pe social media despre angajare, locuri de munca, oportunitati de angajare, recrutare. 22% au cautat, gasit si trimis mai departe un anunt despre un job.

Foarte multi dintre utilizatori se afla acolo pentru a mari sansele aparitiei unei oportunitati de angajare. Conform aceluiasi studiu, 56% din utilizatori au declarat ca gasec perfect acceptabila abordarea lor pentru propunerea unui job prin intermediul sitului. Doar 11% resping ideea.

Six degrees of separation

In recrutare, mai ales daca vorbim de abordarea directa a candidatilor pasivi (cei care nu se afla in cautarea directa si activa a unei schimbari) utilitatea siturilor sociale s-a nascut dintr-un concept relativ nou si revolutionar. Conceptul (numit “Six degrees of separation” sau "the Human Web") sustine teoria conform careia daca orice persoana, de oriunde de pe glob, este la un nivel (un grad) distanta de fecare persoana pe care o cunoaste si la doua nivele (sau grade) de fiecare persoana cunoscuta de catre cei pe care ii cunoaste direct, atunci distanta cea mai mare posibil intre oricare doua persoane de pe glob este de sase grade. LinkedIn foloseste chiar denumirea aceasta pentru a indica departarea unui utilizator gasit fata de propria pozitie: “… degrees from you”. In general, siturile sociale care incurajeaza o relationare cat mai mare (in sensul dezvoltarii numerice a propriei retele) folosesc aceasta idee.

Evident, cu cat mai extinsa reteaua proprie de contacte, cu atat mai mica distanta fata de candidat. Sansele de a identifica persoana cautata cresc proportional cu dimensiunile retelei proprii.

Neajunsurile esentiale sunt date totusi, de un fapt simplu: nu toti candidatii sunt utilizatori ferventi de Internet. De altfel, exista studii care arata clar ca in tipologia utilizatorilor de internet, cel mai putin reprezentati sunt senior managerii. Oriunde in lume (incluzand aici SUA, Canada, Germania, Japonia, chiar si India) studiile si statisticile arata clar ca executivii de nivel superior, care conduc companii de succes din pozitii cheie, sunt foarte slab reprezentati in esalonul utilizatorilor de internet. Apoi, cei putini care folosesc internetul sunt rar utilizatori ai siturilor sociale.

Cel mai mare procent de utilizatori Facebook (conform unui studiu realizat de insidefacebook.com in iulie 2009) este dat de grupa de varsta 18-25 de ani (30%). Acelasi raport arata ca daca adunam procentele care indica numarul de utilizatori cuprinsi intre 35 si 65 de ani, abia se ajunge la 36% (45-54 ani 11%). LinkedIn sta ceva mai bine la acest palier dar realitatea ramane aceeasi: pana in acest moment, recrutarea cu ajutorul siturilor sociale este limitata daca urmareste manageri de nivel senior.

Un alt neajuns, rezida din faptul ca profilele postate pe situri social media nu ajuta procesul de selectie. Informatiile obtinute de recrutor sunt, cu cateva exceptii, irelevante din perspectiva unei selectii riguroase. Ca atare, social media poate ajuta la identificarea unui numar mai mare de candidati, intr-un timp mai scurt si cu mai putine costuri dar nu poate substitui munca de evaluare a candidatilor.

News

Communication and PR Manager
World Vision is a global Christian relief, development and advocacy organisation dedicated to working with children, families and communities to overcome poverty and injustice.
Commercial Director, Mattresses & Pillows
9/5/2017 - World-class producer of cellular foams and industrial polymers. The group was formed over 60 years ago as British Vita and now operates internationally supplying a vast range of materials for applications including transportation, general industry, construction, furniture & bedding and packaging.

Newsletter

Subscribe for up-to-date newsletters you would like to receive on a regular basis.

türk porno,Porno izle, sikiş izle,sex izle porno izle,porno izle bedava porno

"));